Programma 1: Politiek dichtbij

Doelstellingen en inzet 2023

Burgerzaken

Doelstellingen 2023

  • (Digitale) dienstverlening waarbij een goed antwoord op de vraag van inwoners, bedrijven
    en instellingen voorop staat.
  • Alle publieke contacten vinden plaats op één locatie met één receptie.
  • Optimaal gebruik maken van onze centrale hal in het stadhuis.

Resultaten 2023

  • We hebben onze dienstverlening voor de inwoners verbeterd en vereenvoudigd. Je kunt nu online onder andere een 'Verklaring Omtrent Gedrag' en een 'Verklaring voor het stemmen voor het Europees Parlement in Nederland' aanvragen.
  • We hebben een nieuw systeem geïntroduceerd waarbij je met een QR-code kunt inchecken bij de ticketzuil om een afspraak te maken.
  • Steeds meer mensen maken gebruik van onze digitale aanvraagmogelijkheden. In 2023 heeft de helft van de aanvragen digitaal plaatsgevonden, terwijl dit in 2022 nog 60% was.

  • Het Klant Contact Centrum (KCC) heeft minder telefoontjes ontvangen in vergelijking met 2022, maar de vragen die we wel krijgen zijn ingewikkelder. Toch hebben we in 2023 83% van de telefoontjes binnen 13 seconden beantwoord.

  • De verkiezingen voor Provinciale Staten en Waterschappen zijn goed verlopen, net als de vervroegde verkiezingen voor de Tweede Kamer.

  • We zijn begonnen met het opstellen van een nieuwe visie op onze dienstverlening. Hiervoor hebben we een enquête gehouden onder inwoners en ondernemers, waarbij ook social media is ingezet om een grote groep mensen te bereiken. Deze visie zal de basis vormen voor aanpassingen aan het stadhuis.
Deze pagina is gebouwd op 06/06/2024 12:02:56 met de export van 06/03/2024 15:53:51